Voorbereidingen in volle gang!!!

17 februari 2020 - Tilburg, Nederland

Het komt dichterbij!!

De afgelopen dagen stonden vol in het teken van het bepalen van de route en het uitzoeken of er campings zijn op de plekken waar we willen stoppen. Dit bleek uitdagender dan we hadden verwacht! Duidelijk is wel dat er ontzettend veel campings zijn, maar de diversiteit van campings lijkt nog groter...

Sommige blijken alleen een grote asfaltplaat te zijn met wat elektra en een picknicktafel. Andere hebben meer faciliteiten en blijken soms meer dan 80 dollar voor een nacht te kosten. Het is ook nog zo dat wij in het begin van het seizoen gaan, dus kwamen we erachter dat veel campings nog dicht zijn tot april. Maar omdat wij zo vroeg in het seizoen gaan waren we er ook van overtuigd dat de campgrounds die open zijn nog zat plek hebben... niet dus!

We hadden namelijk gegoogled op de mooiste campings in de buurt van onze route en er bleken er toch al de nodige volgeboekt te zijn. Devils Garden campground bijvoorbeeld, die is kennelijk echt prachtig, maar ook hartstikke volgeboekt. Ook bleek dat sommige campgrounds nog maar enkele plaatsen vrij hadden.

Zo kwam de voorbereiding ineens in de volle aandacht en begonnen de zenuwen. Hierdoor zijn we nu al enkele dagen de vrije tijd aan het benutten aan de planning. En dit gaat niet zo maar zonder slag of stoot kan ik je vertellen :D

Globaal het idee van de route:

We hebben besloten om vanuit Middlebury, waar we de camper gaan ophalen, eerst naar een Walmart te rijden in Elkhart. Daar gaan we de grote inkopen doen. Vervolgens rijden we die eerste dag niet te veel, om tijd te hebben om alles te installeren en uit te zoeken.

Vervolgens pakken we een stuk van de historic route 66 richting het zuidwesten. Vanaf ongeveer Joplin rijden we naar het noorden en zorgen we dat we even wat mijlen maken naar de Nationale parken in het westen. Als we vanuit Denver de Rockey Mountains in rijden werd het moeilijker plannen. We willen eigenlijk zoveel mogelijk parken bezoeken. Het idee was om vanuit Moab naar Page te gaan en vervolgens Bryce Canyon, Zion NP, Grand Canyon en dan Valley of Fire te bezoeken. Toen we in Page en Zion NP zochten naar campgrounds bleken ook hier alle Government campgrounds vol te zijn. Dus bedachten we om toch maar alvast twee andere campings daar te reserveren. Toen we later die route nogmaals bekeken, leek het ons toch een minder logische route dan een half uurtje eerder. Zodoende opnieuw aan het puzzelen gegaan... Uiteindelijk willen we nu vanuit Moab zuidelijk rijden via Monument Valley naar de Grand Canyon dan naar Page, Bryce, Zion en dan naar Valley of Fire.

Dit scheelde maar liefst... 400 km rijden!!! oeps foutje.. de twee reeds gereserveerde campings weer gecontact en geannuleerd.

Ach zo blijven we bezig zullen we maar zeggen. We hebben ondertussen zoveel op het internet gezocht dat we waarschijnlijk al niet eens meer een routebegeleiding nodig hebben ;)

Vervolgens hebben een nieuwe strategie gekozen: We laten ons niet meer opjagen door de "laatste plaatsen" melding van de campgrounds en we hebben rustig de route helemaal doorgelopen. Ook Death Valley en Sequioa National Forrest staan nog in de planning. Zo kwamen we erachter dat we aan het einde van de rit nog een dag of 6 over hadden.

We hebben toen de kilometers per dag wat ingekort en konden we toch weer wat unieke campgrounds gaan reserveren.

Door deze voorbereiding merken we echt dat het begint te leven bij ons. We hebben er ontzettend veel zin in!! Ook zijn we de kinderen aan het voorbereiden op onze reis in een huis op wielen. Want tja, het wordt toch nog best spannend hoe ze het gaan doen. We maken sommige dagen ritten van ongeveer 450 tot 500 km.

Nog een kleine vier weken!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joost:
    18 februari 2020
    Je bereidt je zo wel echt voor! Reis gaat al een beetje leven op deze manier. En goed voorbereiden den is ook nu weer het halve werk.. blijft er straks meer tijd over om te genieten!
  2. Jacqueline:
    18 februari 2020
    Goed van jullie die voorbereiding en ook fijn want dan kunnen wij ons ook al een beetje opwarmen.
    Wordt geweldig dat weet ik zeker.
  3. Jacqueline:
    18 februari 2020
    en een hele grote mooie ervaring.
  4. Ien:
    18 februari 2020
    Mooie voorbereiding op deze manier! Wij kunnen zo ook onze topografie weer upgraden.
    Ben benieuwd wat Dex en Puk ervan vinden straks....