Betaald en Bevestigd!! :D

23 oktober 2019 - Tilburg, Nederland

Vandaag hebben we een hele belangrijke stap gemaakt in het begin van onze droomreis. Ofja eigenlijk mijn droomreis. Want ik wilde al heeeeel lang een reis als deze gaan maken. Daar kom ik zo nog op terug...

De belangrijke stap die we vandaag hebben gemaakt is namelijk dat we de aanbetaling hebben gedaan en we hebben onze ESTA's goedgekeurd terug gekregen van Homeland Security. We zijn allemaal welkom in de US of A. Verder heb ik alvast ingecheckt bij Roadbear RV waar we de camper hebben gehuurd. We hebben een wegbrengcamper geboekt waardoor we nog niet zeker weten wat voor camper we mee zullen krijgen. Wat we inmiddels wel weten is dat we van 15 maart 2020 t/m 15 april 2020 dwars door de VS zullen reizen. We halen de camper op in Chicago en leveren hem uiteindelijk weer in, in the fabulous Las Vegas. Wat daar tussen gebeurt is nog een groot raadsel maar we hebben al wel wat leuke ideeën opgedaan uit andere reisverhalen. Verder zijn er een aantal bekende plekken die we heel graag zien zoals Horse Shoe Bend en Yosimite National Park. Die laatste is alleen niet zeker omdat dit nogal wat uit de richting ligt.

Voor degenen die niet weten wat een wegbrengactie inhoudt zal ik een korte toelichting geven. De wegbrengactie betekent eigenlijk dat je een nieuwe camper van de fabriek in Chicago naar de toeristische plaatsen brengt. Bijvoorbeeld Las Vegas of San Francisco. Het voordeel is dat je zo enigszins betaalbaar een nieuwe camper voor een langere tijd kunt huren. Een nadeel is wel dat het vooraan in het seizoen is waardoor het mogelijk nog aardig koud is op sommige plekken. Maar goed, daar kunnen we ons op kleden. Overigens denkt Anouk daar wel wat anders over;) Zoals ik eerder zei is een ander "klein nadeel" dat je niet weet wat voor type camper je krijgt. Het is maar net wat er klaar staat. Natuurlijk is hij wel altijd voor het reisgezelschap geschikt. Het zou dus kunnen zijn dat we een, voor Amerikaanse begrippen, kleine 4-persoons camper krijgen, maar het zou ook kunnen zijn dat we een buscamper van 10 meter lang meekrijgen. Dit laatste hoeft voor mij dan ook weer niet want ik vrees dat we dan van tankstation naar tankstation rijden. Iets daar tussenin zou mooi zijn!

... ik zou nog even terug komen op het feit dat dit mijn droomreis is. Dat valt wel mee hoor, ook Anouk kijkt ontzettend uit naar de reis. Maar ik had dit al heel lang op mijn bucketlist staan. Het leven in de buitenlucht en het Amerikaanse groot, groter, grootst, lijkt me erg gaaf om te ervaren. De gemiddelde Road Bear camper heeft toch een dikke V10 en een slide out. Wat ook meespeelde is dat komend jaar de laatste keer is dat we met Dex buiten de schoolvakantie's op vakantie kunnen. Dus dit was de laatste kans om op korte termijn dit te kunnen doen.

Waar we erg naar uitkijken is de qualitytime samen. Het ziet er naar uit dat we komend jaar namelijk een erg druk werkjaar gaan krijgen. Dus dit is echt een trip om naartoe te leven. En ach... maart is het al bijna.

Middels deze reisblog willen we het thuisfront op de hoogte houden van waar we zijn en wat we meemaken. Maar ook is het fijn dat we later zelf kunnen teruglezen wat we wanneer hebben meegemaakt. Ik weet nog niet of het lukt om iedere dag iets te plaatsten maar we zullen ons best doen.

Wij proosten in ieder geval alvast op een geweldige reis!

Betaald en Bevestigd!

Sonny, Anouk, Dex en Puk.

1. Jacqueline:
    24 oktober 2019
    ik kijk er ook echt naar uit om elke dag jullie van hieruit te kunnen volgen.
    zo'n mooie reis die je met je gezin kunt maken. Geweldig.