Voorpret wordt toch wat verpest...

11 maart 2020 - De Moer, Nederland

Helaas hebben we de afgelopen dagen nogal in spanning gezeten of de reis nog wel door gaat. We zitten namelijk midden in de Corona pandemie. Daardoor ligt momenteel eigenlijk de hele wereld op zijn kop. Scholen zijn dicht, we mogen geen handen meer schudden en sociale contacten moeten we zoveel mogelijk vermijden.

Dit is ook te merken in de luchtvaart. Er worden duizenden vluchten gecanceld. Zo kregen ook wij gisteren een grote schok via de sms. Lufthansa berichtte ons dat onze vlucht was gecanceld. Maar er stond nog wel bij dat ze gingen kijken naar een oplossing. We hadden dus nog hoop....

Aan het einde van de middag kregen we gelukkig weer positief nieuws en hoorden we dat we toch op 15 maart gaan vliegen.  Weliswaar heel vroeg maar we hebben weer tickets.

Vanaf vandaag heb ik, Sonny, vakantie en zou ik eigenlijk helemaal in mijn nopjes moeten zijn. Echter door het gedoe momenteel met het virus hopen we dat het tot zondag allemaal nog een beetje rustig blijft. Wij hebben in ieder geval geen last van gezondheidsproblemen en hopen dat dit zo blijft!!

Vannacht heeft Anouk nog dienst dus morgenvroeg gaan we maar eens beginnen met inpakken en proberen de voorpret weer terug te krijgen. Schouders eronder en duimen dat het positief reisadvies blijft. De besmettingen lopen namelijk ontzettend op!

Duimen jullie mee aub!!! ;)

1. Ien:
    11 maart 2020
    Jammer, jammer, jammer!!!
    Wat een vervelende situatie en wat jammer dat de voorpret hierdoor wordt bedorven.
    We duimen heel hard mee dat het vertrek kan doorgaan zoals nu gepland en dat jullie Amerika kunnen gaan ontdekken zoals bedoeld!
  2. Benjamin:
    12 maart 2020
    Echt heel klote zo allemaal zeg! Hoop echt dat er snel veel meer beter nieuws komt voor jullie. Natuurlijk duimen wij ook mee!
  3. Joost:
    12 maart 2020
    Inderdaad heel jammer, triest zelfs want vanochtend werd bekend dat Amerika alle reizigers uit Schengenlanden een inreisverbod op gaat leggen vanaf zaterdag. Daar gaat een droom...in ieder geval voorlopig. Eerst van de teleurstelling bijkomen en dan de schouders eronder! Ik ben blij dat er nu al duidelijkheid is. Je moet er niet aan denken dat jullie vanaf Amsterdam hadden kunnen vertrekken en later alsnog ergens stranden of erger nog ergens in quarantaine zouden moeten gaan. In het land van Trump is alles denkbaar. We gaan duimen nu, allereerst dat het uitstel wordt en geen afstel; dat er weer enthousiasme komt om de reis later alsnog te doen na zoveel voorbereiding en dat de schade ook financieel beperkt blijft.
  4. Jacqueline:
    13 maart 2020
    Ja wat een pech. Verschrikkelijk.
    Maar wat ben ik trots dat jullie samen zo sterk zijn om het verdriet hierom te dragen en weer positief naar de toekomst kunnen kijken. Jullie zijn echte kanjers en ik hoop van harte dat jullie je droomreis nog een keer kunnen maken. Nu vooralsnog geniet aan zee.